web stats

Egyvilág

A csoportok problémáinak kezelése

Ha mobilról nézed, a következő linken találsz egy rövidített, könnyebben olvasható változatot:

MOBIL VÁLTOZAT

Az alábbi írást letöltheted doc vagy pdf formátumban is. Először kattints a következő linkre, majd a megjelenő lapon, ahogy áll, a legfelső sorban válaszd ki, melyik formátumot szeretnéd. (Amit itt alább látsz, azok ugyanis képek, ezért nem lehet kijelölni a szöveget, nem lehet keresni benne, nem működnek a linkek, és kinyomtatni sem egyszerű. A letölthető dokumentumokban mindez működik.)

LETÖLTÉS ÉS TOVÁBBI FEJEZETEK

Ugyanott elmondhatod a véleményedet is róla, a „kérdőív”, a „fórum” vagy az „email” linkek segítségével. Ezenkívül rengeteg más tartalmas olvasnivalót is találsz – ez itt ugyanis egy nagyobb mű része, mely módszeresen, de azért érthetően elmagyarázza, hogyan működik a világ. A címoldalról kiindulva többet megtudhatsz róla.

(Ajánlom még: Facebook-csoport; Facebook lap)

1. oldal
2. oldal
3. oldal
4. oldal
5. oldal
6. oldal
7. oldal
8. oldal
9. oldal
10. oldal
11. oldal
12. oldal
13. oldal
14. oldal
15. oldal
16. oldal
17. oldal
18. oldal

A lapokon nem működnek a linkek, de ezek igen:

KérdőívFórumEmail

(Ajánlom még: Facebook-csoport; Facebook lap)

19. oldal

További olvasnivalók:

(Klikk a címekre)

Téma Tartalom Megjegyzés

Oktatás

Az oktatás jelentősége és funkciói: miket tanít meg az iskola a diákoknak és miket nem? Mások érdekei az oktatásban. Lexikális oktatás vagy képességfejlesztés? Az új technológiák iránti lelkesedés, azok előnyei és hátrányai. A tanítás, és az abban alkalmazandó legfontosabb elvek, a számonkérés és osztályozás. Az osztályzatok és képesítések inflációja. Mennyire kell művelni a népet? Az oktatás helyes megszervezése. 19 oldal, 5100 szó. Az oktatási rendszeren mindannyian keresztülmegyünk, az jelentős hatással van a pályánkra, jövőnkre, ezért nem árt tisztában lennünk a legfontosabb jellemzőivel és tendenciáival, illetve hogy milyen elvek mentén lehetne jobbá tenni azt. Két kapcsolódó téma a ‘Gyereknevelés’ és a ‘Tanulás’.

Az ember kétneműsége

A nemiség és szexualitás jelentősége a biológiában, az ember életében és a társadalomban. Férfi és nő különbözősége. (Nagy vonalakban. A részletekről lásd a ‘Férfi és nő’ témát.) Monogámia és poligámia. A férfi előnyös helyzete a társadalomban, a nemi különbségek tagadása és a nemi kérdés felvilágosult szemlélete és kezelése. Ez, különösen a nemek közötti különbségeket és a társadalmi helyzetüket illetően egy igen jelentőségteljes, sokat vitatott és kimondottan „forró” téma – azaz sokan érzékenyek lehetnek rá. A félreértések elkerülése végett ezért ajánlott figyelmesen és alaposan elolvasni. A szöveg egyébként hosszú, de eléggé érthető. (Továbbá a végleges változatban várhatólag még át lesz szerkesztve, a társadalmi vonatkozások átkerülnek majd a fejezet végére.)

Attitűd, sztereotípia, előítélet

Mik az attitűdök, sztereotípiák és előítéletek? Mik segítik elő őket, és mitől olyan makacsak? Káraik és hasznaik. Különleges fajtáik: a jóindulat mögött rejtőző sztereotípiák, a pozitív és a rejtett előítéletek. Hogyan reagálnak a sztereotípiákra és előítéletekre azok, akikre vonatkoznak? Hosszú, de tanulságos téma. Az alapfogalmakat nem nehéz megérteni belőle, a működésükbe viszont kicsit mélyebben belemegy. Az alaposabb megértéshez lehet, hogy bele kell fektetni némi energiát, de érdemes, hiszen a sztereotípiák és előítéletek jelentősen torzíthatják a gondolkozásunkat, súlyos igazságtalanságokat és társadalmi feszültségeket generálhatnak, melyeken megismerésükkel lényegesen könnyebb segíteni.

Továbbá közéleti aktualitásokra is szoktam reflektálni, a címlapon.
Azt is megnézheted, ha ide kattintasz.