web stats

Egyvilág

Érdekes kulturális jelenségek

Ha mobilról nézed, a következő linken találsz egy rövidített, könnyebben olvasható változatot:

MOBIL VÁLTOZAT

Az alábbi írást letöltheted doc vagy pdf formátumban is. Először kattints a következő linkre, majd a megjelenő lapon, ahogy áll, a legfelső sorban válaszd ki, melyik formátumot szeretnéd. (Amit itt alább látsz, azok ugyanis képek, ezért nem lehet kijelölni a szöveget, nem lehet keresni benne, nem működnek a linkek, és kinyomtatni sem egyszerű. A letölthető dokumentumokban mindez működik.)

LETÖLTÉS ÉS TOVÁBBI ÉRDEKESSÉGEK

Ugyanott elmondhatod a véleményedet is róla, a „kérdőív”, a „fórum” vagy az „email” linkek segítségével. Ezenkívül rengeteg más tartalmas olvasnivalót is találsz – ez itt ugyanis egy nagyobb mű része, mely módszeresen, de azért érthetően elmagyarázza, hogyan működik a világ. A címoldalról kiindulva többet megtudhatsz róla.

(Ajánlom még: Facebook-csoport; Facebook lap)

1. oldal
2. oldal
3. oldal
4. oldal
5. oldal
6. oldal
7. oldal
8. oldal
9. oldal
10. oldal
11. oldal
12. oldal

A lapokon nem működnek a linkek, de ezek igen:

KérdőívFórumEmail

13. oldal

További olvasnivalók:

(Klikk a címekre)

Téma Tartalom Megjegyzés

Érdekes gazdasági jelenségek

Az árucikkek „címkéi”, pl. hogy valami márkás-e vagy sem. A marketing hatalma, és a változatos technikák, melyekkel igyekeznek rábírni bennünket a vásárlásra. Hogyan sérülnek közben a fogyasztó érdekei? A tervezett elavulás, árdiszkrimináció, árukapcsolás, stb… A haszon magyarázatai, pl. miért érdemes a zavarosban halászni? „Egyebek”: különféle üzleti, közgazdasági fogalmakról, jelenségekről röviden: árrugalmasság, méretgazdaságosság, vagy hogy a dolgokat el is kell tudni adni, nemcsak legyártani. 14 oldal, 4700 szó. Nem különösebben fajsúlyos téma. Az említett marketing technikák elég átfogóan benne vannak, ezek érdekesek lehetnek, mert lépten-nyomon találkozunk velük a mindennapi életben. Meg van még benne pár dolog, amiről nem árt, ha már hallottunk.

A boldogság keresése és korlátai

Hogyan alakul a viselkedésünk, hogy boldogabbak legyünk? A kondicionálás, az imitáció és a racionalitás. Amikor választani kell, hogy az egyik vagy a másik módon legyünk boldogak, illetve, hogy az egyikünk vagy a másikunk legyen az. A boldogtalanság kezelése. Boldogabb-e az, aki okos? Hosszú és meglehetősen elméleti téma. Gyakorlati szempontból ‘A boldogtalanság kezelése’ és az ‘Értelem és boldogság’ pontok az érdekesebbek. Az előbbi egyelőre csak bemutatja, hogy az emberek általában hogyan kezelik a boldogtalanságot: gyakran nem a legokosabban. Lásd a ‘Problémák’ és a ‘A problémák kezelése és elviselése’ témákat az élet problémáinak természetéről, és hogy mit ajánlatos tenni velük kapcsolatban.

Szélmegoldások

Miért választják az emberek a mérsékelt, középutas megoldások helyett gyakran a végleteket, a szélmegoldásokat? Mert a középutas megoldásoknak is megvannak a hátrányaik. Ahogyan az emberek a végletekig visznek dolgokat, máskor meg átesnek a ló túlsó oldalára. Dolgok, melyeket nem lehet kicsit megváltoztatni, és amelyek, ha elvesznek, örökre elvesznek. A teljes és részleges megoldások, illetve a mennyiségi és minőségi különbségek. Viszonylag rövid és viszonylag elvont téma, ennek ellenére érthető, azért is, mert a gyakorlatban is lépten-nyomon találkozunk szélmegoldásokkal, illetve a hozzájuk kapcsolódó jelenségekkel. Ugyanezért érdemes is elgondolkozni róluk, kicsit árnyalni a velük kapcsolatos képet, legalábbis azoknak, akik szeretnek a dolgok mögé nézni.

Továbbá közéleti aktualitásokra is szoktam reflektálni, a címlapon.
Azt is megnézheted, ha ide kattintasz.